CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 28, 2014

Duit Belanja Aman Kena Curi

Assalamualaikummm... Umi, Beg Aman kena conteng. Aman tak tau lah dia tulis apa ni. Masa Aman nak amik air dalam beg kat sekolah Agama, Aman tengok beg Aman dah tebuka zip. Dalam hati Aman, siapa bukak beg Aman. Aman tengok dompet Aman dah kosong. Aman tak beli makanan pun umi. Nasib baik kawan baik Aman nama Harris, belanja Aman air milo seringgit. Aman tanya Ustazah, tapi Ustazah cakap Ustazah tak nampak. 

Kesian beg kena conteng.

Kesian.. Selalu mesti ada balance duit. Hari ni langsung habis licin. 
Sudah call ustazah, mintak tanyakan pelajar lain siapa yang ambik atau terambik duit Aman. Bukan RM4 tu jadi masalah, takut nanti ambik duit tu jadi kebiasaan. Tak baik untuk budak budak.. Lebih baik di tegur supaya budak tu serik, takut nak ulangi perbuatn dia. 

No comments:

Post a Comment