CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 4, 2013

Dari Dapur Pos Keding, Ulu Slim

Kali Ke-2 Offroad, masih banyak yang saya perlu belajar. Apa barang keperluan yang perlu dan tidak perlu dibawa, belajar merakamkan moment moment penting yang tidak mungkin berulang, belajar menghafal resepi yang sesuai untuk di hidangkan di tengah kegelapan hutan..

Makanan sangat banyak malam itu, tapi satu gambar pun saya terlupa nak snap, untuk kenangan di blog Ammar ini. Trip akan datang, saya akan cuba pastikan untuk snap sekeping dua gambar makanan.. Buktilah konon kan, Offroader ni, kalau masuk hutan setiap minggu, mesti naik Kilo punya.. Walaupun terlupa ambik gambar makanan, aktiviti di dapur tetap sempat di rakam. separuh gambar, saya tumpang daripada FB Lawang.

Orked yang saya sangka kan se oang bunga, rupanya mamat ni.. Tengah menangis tumbuk bawang. 

Chef din yang memang terbaik

Chef Jeff.. makanan western, serah 100% pada dia. Saya sebagai kitchen helper, tukang cuci periuk belanga dan pinggan mangkuk saja. 

Santapan malam itu. Nasib baik Lawang ada amik gambar ikan tengah di bakar.. 

Terbaik kan.. hotel 5 star. open air... 

sambil sembang, sambil mengerjakan cik ikan untuk di panggang. 

kopek jangan tak kopek. sambal petai in the making..

No comments:

Post a Comment