CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 10, 2011

Happy Birthday Aten & Kojiro


Selamat ulang tahun kelahiran buat adik adik ku sayang.. 2 Oct –Koji dan 8 Oct-Aten.. Semoga sentiasa murah rezeki, panjang umur dan sentiasa di rahmati Allah.. Semoga kalian di bawah lindungan yang Maha Esa dan semoga cepat bertemu jodoh.. Pejam celik pejam celik, rupanya kamu semakin dewasa kan.
02.10.1989 –Hari kelahiran Muhammad Sukri a.k.a Koji- terasa macam baru semalam berita "kamu dapat adik lelaki". Walaupun masa tu saya baru berumur 9 tahun, gembira tak terhingga.. Kenangan paling indah di zaman kanak kanak sy bila dapat adik lelaki. Satu satunya adik lelaki dan satu satunya adik dan sy rasa "wahh.. pas ni boleh lah sy jaga adik". Yalah kan sebelum ni, asik kak Ida ja yang jaga adik2 yang lain kan.. ini lah masanya tunjuk skil jaga adik.. hahaha.. Masih segar tau di ingatan, pagi sebelum kelahiran si Koji yang nakal ni, mama seperti biasa akan bersiap untuk keluar cari rezeki.. Jual kuih di Klinik Kesihatan Kikiran.. Ingat lagi time tu mamam pakai baju pregnant cokelat, semalaman bersengkang mata buat kuih, mungkin menjadi rutin mama untuk ke tandas sebelum begerak ke Kikiran.. time tu tandas di luar rumah yee… jauh nuunnn di belakang sana… paham paham ja lah tandas dulu2 macam mana kan.. hehehe… saya jadi peneman mama ke tandas… tiba tiba macam sy dengan bunyi… bussshhh… eh, apasal mama cirit birit ka ni?
Tengok mama keluar macam tiada apa yang pelik… tapi pas tu mama ajak pg rumah mama tua (nenek sebelah mama). Rumah sebelah sebelah aje… dan saya nampak mama mintak nasi + air panas dan gula. Mungkin mama tau yang masanya suda tiba. Cewah…. Apa yang sy ingat time tu makcik Umayah yang tolong jualkan kuih2 yang sudah siap untuk dijual… terima kasih makcik….
Besoknya, sy dan nenek ke hospital tengok adik baru… Tuhan saja yang tau betapa gembiranya sy hari tu.. mama suruh beli susu NAN.. saya yang lurus pun pegilah kedai tapi salah kedai daa… cari susu NAN di kedai makan. Mana nak jumpa kan… terpaksa lah menapak ke pekan keningau jalan kaki (jarak lebih kurang 1-2km) sampai skg sy terasa "eh apesal x naik bas? Apasal x cari susu di kedai runcit luar hospital tu?" jawapannya senang "akukan masih budak, pikiran belum matang lagi" hahahaha… eh, mama x bagi susu badan pulak?
Cerita mama yang still dalam ingatan time tu "mama x pengalaman anak lelaki. Skali masa mau basuh berak si koji, balik balik mama lap yang hitam2.. ingat taik dia, padahal Tuuuuttt dia" hahahahaha….
Si Koji ni punya nakal, umur 2 tahun kaki melecur teruk sebab main api, 5 tahun patah tangan sebab panjat pokok ubi kayu, entah umur berapa taun umur dia, tesangkut kepala di tali air.. astagaa…. Lemah semangat tau jaga ko koji… Alhamdulillah syukur… akhirnya ko bekerja skarang…
08.10.1984-Kelahiran adik ku NorAin a.k.a Aten-Masa ni saya baru 4 taun. X banyak yang sy ingat. Tapi saya tetap ingat bidan datang rumah, dan saya & Anim menyorok bawah katil mama sedangkan mama bersalinkan ko Aten di bilik yang sama… apa yang saya ingat time tu… sy tutup mata masa ko lahir An.. Dan saya ingat juga, ko sangat tembam time lahir….
Saya Sayang Kamu dunia akhirat…. Muahhh….

No comments:

Post a Comment