CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 30, 2011

Selamat Hari Raya 2011

Selamat hari raya
kepada saudara serta saudari
setahun hanya sekali
merayakan hari yang mulia ini...

Selamat hari raya pada seluruh umat islam.. Mohon maaf sekiranya silap atau tersalah perkataan dan perbuatan...

Monday, August 29, 2011

Satu Hari di Hari Raya

X sabar sudah menantikan En. Jai yang akan tiba pukul 3.50 hari ni... Ikhwan sampai nak demam rindu ayah.. Esok dah raya, hari ni sy cuma sempat buatkan En. Jai biskut favorite dia. Biskut Peanut Butter. nasib baik dia rquest sejak tahun pertama kawin "kalau bole, Ina buatkan abang biskut Peanut Butter tiap kali raye eh". hehehe.. kalau idak, x de la ai buat biskut nyee... nanti nanti la upload gambar  biskut yee..

Thursday, August 25, 2011

Alhamdulillah...

Kami 3 beranak selamat sampai ke destiasi.. tinggal lah en. Jaie keseorangan  berbuka dan bersahur di semenanjung.. Entry kali ni selepas penat berbuka puasa dengan makanan yang banyak skali di kampung.. heheheh Alhamdullillah.. syukur.. kenyang + happy x terhingga..
Sepanjang perjalanan tadi (Flight+teksi) adik ok. x lah mengamuk seperti yang kami laki bini dok risau.. cuma, lasaknya memang ya ampunn..... lepas ni kami x boleh balik tanpa en. Jaie.. susah woo ini macam.
sebelum naik flight, sy siap belikan gula gula untuk dua beradik ni.. x perasan plak 'Chups chups" tu RM2 sebatang. Kalau kt luar baru RM0.80. hahaha.. tertipu disitu. eh, banyak lagi mau cerita ni bang tapi macam nda sempat.. adik merengek2 nak susu... isy isy isy.. oklah bang..bye bey.. jumpa lagi 29/8 ni

Tuesday, August 23, 2011

Planning for Raya 2011

Quoted email from Dionisya (PPD-Tambunan). susah ni mau call. ambik masa 2-3 hari baru dapat cakap dengan dia. emel pun kadang kadang ada jawapan kadang kadang sebaliknya... sebelum tu, untuk dapatkan RM permit pun sikit punya lama tau... hehehe... tapi diorang ni baik hati sebenarnya. mungkin kekangan gadget ('dia cakap, selalu blackout, bila blackout, line phone dan internet hilangs untuk beberapa hari') takpalah, saya orang Sabah dan saya memahami (yakah memahami?) ini email dia...

Email 1

Gud morning Miss SSSS..

Booking telah disahkan dan telah dimasukkan kedalam slot..

Yuran Mendaki

Entrance Fee :  RM2.00/org
Climbing Permit :  RM20.00/org
Guide Permit :  RM50/5 org/1 hari
Transport : RM100/Unit

Recommended transport :  EN. RICHARD HP NO. 010-xxx1975

Untuk makluman Permit hanya akan dikeluarkan setelah pembayaran dijelaskan selewat-lewatnya 7 hari bekerja sebelum pendakian.

Terima kasih kerana berurusan dengan Jabatan Perhutanan Sabah


Email 2 


'Selamat Pagi Miss SSS..

Untuk makluman Cik, bermula 01 september 2011 semua tempahan untuk pendakian ke gunung Trusmadi melalui jalan Tambunan adalah dibekukan sehingga ada pemberitahuan kelak.  Walau bagaimanapun, terdapat jalan alternatif lain iaitu di Sinua Sook. 

Pihak Jabatan Perhutanan telahpun melantik T.V.R.C sebagai wakil tunggal untuk mengurus tempahan pendakian melalui Jln. Sinua.

Sila berurusan dengan pihak T.V.R.C (087-774076  -  Miss Cindy Evans)

Sekian, terima kasih.

b.p  PPD/Tambunan'

Akhirnya setelah seminggu lebih menunggu dan hari hari sy call Cindy 2-3x sehari, dapat jugak invois di bawah ini;

 lebih RM 29.20 daripada jumlah asal.. macam manapun, sya tetap happy sebab x de modal sudah untuk En Jaie bising.. kalau tidak, tiap hari dia bebel, bila nak dapat invois ni? Pening guwe nak jawab..  ye ye... x sabar sudh mau mendaki Gunung Trusmadi

Wednesday, August 10, 2011

sikit sikt meroyan...

sy bukanlah jahat sangat bah. tapi bila bab bab orang x hormat kita sbg manusia, tu yang bikin panas. cuba lah beradab sikit. kita ni sesama Islam kan.. tau budi pekerti, tau adab menghormati orang.. apasal ko langsung x nak hormat orang lain. apa ko ingat pangkat ko tu bole bajadi bekalan akhirat ka?. orang lain tengah sembang, ko pun nak sembang jugak.. yang paling x tahan, ko seboleh boleh tanak bagi orang lain bcakap. yalah kan, ko sorang je pangkat paling tinggi, englishhh edukesyeeennnn paling mantop.. pirahh....

Tuesday, August 9, 2011

BODO

Awat ko dengki sangat? ko memang pendengki lah.. saya x puasa hari ni.. jadi sym au maki ko "pi mampusss"