CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 3, 2011

Happy Chinese New Year. Tahun Rabbit Suda Menjelma...

Hari ni public holiday. Dan saya sekeluarga tidak kemana2.. Cuti panjang, kami dok umah saja..Hajat dihati nak jalan jalan bercuti ala ala orang kaya, nak buat macam mana, kami ni tak berapa kaya... nak balik kampung, kampung lak jauh, alasan sama gak, tak berapa kaya.. eh.. Alhamdulillah syukur atas nikmat yang Allah bagi.. Hidup sederhana macam ni lagi meriah..tapi kalau kaya mesti best kan.. boleh tindas orang susah (mcm yang berlaku dlm Msia skgnii) pas tu blagak cam baik gile. Orang lain semua salah, kami saja yang betul.. Eh, taknak lah jadi  macam tu.. Keinginan dan nafsu manusia ni memang tanpa batas.. Semakin kaya, semakin taksub dengan duit. Semakin tamak, nak nama, pangkat, nak donia. macam macam lah.. Biarlah bersederhana saja..

Pagi pagi buta lagi Mr. Jai dah bertolak ke Semenyih Dengan kawan Enche Razelan..Naik Bukit Broga kali yang ke4.. Kalau la dik firah ada kat sini, kompom saya pon ikut.. Insyallah, hari Sabtu ni kami akan naik Gunung Datuk pula.. Mudah mudahan cuaca mengijinkn kami pegi. Aminn..itu je lah kot aktiviti cuti kami..Sorou pe mah ke taid putik..

No comments:

Post a Comment