CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 12, 2011

Tolong Ingatkan Aku

Lirik Lagu pemenang AJL25 Ahad lepas.

Serius! Suda 20 x baca bait bait puisi dibawah tapi masih tidak dapat mengagak maksud tersurat dan tersirat lagu ni.. Sebab tu boleh menang kot. Lagipun kebanyakan lagu Sifu M. Nasir pun lebih kurang macam ni. penuh puitis.. Lagu ni sedap dan best.. Kesian cik Ana Nurhidayah binti Mohd Raffali, dah menang tapi ramai pulak yang komplen dia tak patut menang.. Sy percaya, rezeki semua dari Allah, tahun lepas Yuna dapat, taun ni turn Ana Raffali pulak kan.. Nem, mesti ko marah kan dia menang! Wakakakaka.. ko kan peminat c telebih suda!!

Jangan disusun kata-kata penamat
jangan disebut baris ayat keramat
biar lenyap diserap sunyi
biar senyap yang tak menyepi

tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
mari padamkan buku tiga lima
biar luka sembuh sendiri
biar lupa dimakan hari

tolong ingatkan aku
kisah kau tersedar
dengan saku penyeluk masa
kau dampingi aku
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu

bila marah merasuk minda
kecewa menyelubungi jiwa
aku lupa

tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa
ku teringatkanmu
setiap detik jantungku berdetak
setiap nota jiwaku berlagu-lagu

tolong ingatkan aku kisah kita
tolong ingatkan aku
kisah ku tersedar
dengan kasih memeluk rasa

tolong ingatkan aku
kisah kita

3 comments:

  1. lirik yg langsung tak memberi rasa..sorry hehehe...lagu yuna sempurna lebih bermakna kot?? hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahaha... tak paham lansun kan... tulah pasal, ingatkan Yuna menang malam tuh.

    ReplyDelete
  3. na ko memang x paham sebab ko buta sastera..lain kali amik la sastera hikhik cuba baca sampai paham maksudnya yang amat mendalam..stacy memang out..yuna out...yahoooo ana rafali menang

    ReplyDelete